به عنوان یک تحلیلگر داده، به تمام داده هایی که هر روز تولید می شوند و در سازمان وجود دارند، ، از داده های معاملاتی در یک پایگاه داده سنتی ، داده های دورسنجی از سرویس هایی که استفاده می کنید ، تا سیگنال هایی که از مناطق مختلف مانند شبکه های اجتماعی دریافت می کنید، فکر کنید.

 

به عنوان مثال ، مشاغل خرده فروشی امروزی مقادیر زیادی داده را جمع آوری و ذخیره می کنند که می توان به مواردی از قبیل اینکه مشتریان چه چیز هایی را بازدید کرده و یا خریداری نموده اند، صفحاتی که در سایت آنها را بازدید کرده اند، راهروهایی که محصولات را از آنها خریداری می کنند، عادت های هزینه کرد مشتریان و موارد دیگر اشاره نمود.

با استفاده از داده ها و اطلاعات به عنوان استراتژیک ترین دارایی یک کسب و کار ، چالش اساسی سازمان ها در حال حاضر درک و استفاده از داده های آنها برای تأثیر و تغییر مثبت در تجارت است. مشاغل همچنان در استفاده از داده های خود به روشی معنادار و مولد ، که به توانایی آنها برای کارشان تأثیر می گذارد ، اقدام می کنند.

یک فعالیت تجاری مثل خرده فروشی باید بتواند از داده ها و اطلاعات گسترده خود به گونه ای استفاده کند که به رشد تجاری اش تأثیر بگذارد ، مانند:

  • پیگیری و بررسی وضعیت دارایی ها
  • شناسایی عادت خرید مشتریان
  • تشخیص روندها و الگوهای مشتریان
  • استفاده از سیستم های توصیه گر هوشمند به مشتریان
  • تعیین و بهینه سازی قیمت کالاها
  • شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری

علاوه بر این ، برای مثال ممکن است به دنبال الگوهای فروش روزانه یا ماهانه باشید و یا ممکن است بخواهید برخی بخش های داده ای متداول را به صورت  روزانه ، هفتگی و یا ماهانه را بررسی کنید تا بتوانید نحوه فروش را این ایام را با فروش در همان ایام سال گذشته مقایسه کنید.

 

کلید گشودن قفل این داده ها این است که بتوانید آن را به صورت مشروح بیان کنید. امروزه در دنیای تجارت که یک عرصه رقابتی و سریع می باشد، ایجاد گزارش های که این موارد را بیان می کنند همان چیزی است که به مدیران کمک می کند تا اقدام مناسب را اتخاذ کنند. تصمیمات مناسب مدیران کسب و کار ها به گزارش ها و تحلیل های دقیق بستگی دارند. هر شرکتی که بتواند تصمیمات دقیق و مناسب را کمترین زمان ممکن بگیرد، در رقابت از سایر رقبای خود جلوتر خواهد بود.

با این حال ، داشتن اطلاعات به تنهایی کافی نیست. شما باید بتوانید بر اساس داده ها عمل کنید تا تغییراتی در کسب و کار ایجاد شود. این اقدام می تواند شامل تخصیص مجدد منابع در کسب و کار برای تأمین نیاز و یا شناسایی یک شرکت ناموفق و دانستن زمان تغییر مسیر باشد. این جاست که تهیه گزارش ها و تحلیل های هوشمند با استفاده از داده ها اهمیت خود را نشان می دهد.

چالش اساسی که مشاغل امروزه با آن روبرو هستند درک و استفاده از داده های آنها به گونه ای است که به کسب و کار آنها و در نهایت خط اصلی آنها تأثیر بگذارد. شما باید بتوانید به داده ها نگاه کنید و تصمیمات قابل اعتماد تجاری را تسهیل کنید. بنابراین، شما به توانایی بررسی شاخص ها و درک واضح معنای این شاخص ها نیاز دارید.

این نیاز ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، اما وظیفه ای است که می توانید انجام دهید. اولین قدم شما این است که با متخصصین داده در سازمان خود ، مانند مهندسان داده و کارشناسان تولید داده ، همکاری نمایید تا بتوانید به داده هایی را که برای تولید گزارش های خود نیاز دارید ، دسترسی داشته باشید.

صرفن نظر از نوع داده هایی که در سازمان شما وجود دارد، اطمینان از اینکه گزارش های های تولیدی شما از این داده ها چقدر مناسب مدیران سازمانی می باشد، بسیار مهم است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان سازمان می توانند درک صحیحی از داده شما داشته باشند.

تجزیه و تحلیل داده ها از طریق کشف اطلاعات ارزشمند و پنهان از میان داده های خام سازمانی برای کمک به رفع چالش ها، معایب و نواقص سازمان و یافتن بسیار مهم خواهد بود.

در ادامه یاد خواهید گرفت که چگونه مهارت ها  خود را در تجزیه و تحلیل بالا برده و بتوانید از طریق گزارش ها و تحلیل های خود در روند رشد و پیشرفت سازمان خود تأثیر  بسزایی داشته باشید.

 

منب: https://docs.microsoft.com